Artykuł sponsorowany

O czym trzeba pamiętać, pakując jedzenie na wynos?

O czym trzeba pamiętać, pakując jedzenie na wynos?

Żyjemy w czasach, w których coraz więcej ludzi zwraca uwagę na ekologię. Dzięki niemarnowaniu jedzenia oszczędzamy wodę, prąd i pieniądze — a więc wszystko to, co zużylibyśmy do wyprodukowania nowej porcji. Dlatego też w interesach właścicieli restauracji powinno być proponowanie klientom zabranie niedojedzonego posiłku do domu. Na co zatem warto zwracać uwagę, pakując jedzenie na wynos? 

Najważniejsze zasady pakowania jedzenia na wynos

Sztuką jest zapakować jedzenia na wynos w taki sposób, aby bezpiecznie dotarło do domu. Posiłek powinien być zapakowany w taki sposób, żeby nic się z niego nie wylało, a smaki nie pomieszały. W przypadku „domowych obiadów”, kiedy serwuje się zwykle kotleta schabowego z surówkami, dobrze je od siebie w jakiś sposób oddzielić, na przykład za pomocą pojemnika komorowego. Drugim ważnym aspektem będzie oczywiście ekologia. Coraz więcej klientów zwraca uwagę na to, by opakowania były wykonane z materiałów nadających się do recyklingu. Zdecydowanie najlepiej sprawdzi tu się papier. Różnego rodzaju opakowania możemy znaleźć w internetowym sklepie Cornet Design, który oferuje pudełka na wynos w najróżniejszych kształtach i kolorach. 

Rodzaje opakowań na wynos: 

  • papierowe opakowania — są przyjazne środowisku i nadają się do recyklingu. Nowoczesne papierowe opakowania są produkowane w różnych kształtach i w różnej pojemności, dzięki czemu idealnie sprawdzą się w pakowaniu dań stałych typu frytki czy właśnie dania obiadowe. W przypadku dań typu hamburger najlepiej nadadzą się opakowania typu kartonik, które zachowają właściwy kształt i wygląd potrawy. 

  • opakowania z tworzyw sztucznych — będą odpowiednie do przenoszenia dań płynnych typu curry, gulasz czy zupa. Chociaż są mniej przyjazne środowisku niż opakowania papierowe, coraz częściej są produkowane z materiału, który nadaje się do recyklingu. Można je także wykorzystać w inny sposób, przerabiając je na przykład na opakowanie do przechowywania drobiazgów. 

Zalety pakowania na wynos

Pakowanie jedzenia na wynos ma także wiele zalet. Oprócz niemarnowania jedzenia zmniejsza się także ilość odpadów, które restauracja musiałaby zutylizować. Jest to także dodatkowa reklama — klient będzie szedł po mieście z opakowaniem lub reklamówką z logo restauracji, czym może zachęcić innych potencjalnych gości. Dodatkowo jeśli klient będzie wiedział, że weźmie jedzenie do domu, może go zamówić więcej, bez obaw, że nie da rady go zjeść. 

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.