Artykuł sponsorowany

Jak stworzyć ekologiczną fabrykę?

Jak stworzyć ekologiczną fabrykę?

Postępujące zmiany klimatu, zwiększające się zanieczyszczenie powietrza oraz kurczenie się terenów, które nie są zagrożone działalnością człowieka, sprawiają, że kwestie związane z ekologią stają się coraz ważniejsze przy planowaniu kolejnych inwestycji przemysłowych. W grę wchodzi tu nie tylko konieczność spełniania istniejących wymogów, ale też presja ze strony klientów. Proekologiczność jest dziś jednym z ważniejszych atutów rynkowych firmy.

 

Dlaczego ekologia jest tak ważna przy projektowaniu nowych inwestycji?

 

Ochrona środowiska jest dla coraz większej liczby osób kwestią, którą biorą pod uwagę w swoich decyzjach zakupowych. Firmy, które planują realizację nowych przedsięwzięć gospodarczych, stają się więc coraz bardziej wyczulone na dokładanie wszelkich starań, by zostać uznane za podmioty, które nie wywierają negatywnego wpływu na klimat i przyrodę. Wśród stosowanych metod jest przede wszystkim dbanie o to, by wytwarzane produkty oraz używane technologie były „czyste”. Wiąże się to z dostosowaniem wszystkich procesów od pozyskiwania surowców i energii, przez ich transport i przetwarzanie aż po dystrybucję oraz odbiór zużytych pozostałości – samego produktu, opakowania czy powstających odpadów.

Jeśli chodzi o formalną stronę podejmowanych działań, to sprawy związane z ekologią mają znaczenie już na etapie planowania kolejnej inwestycji. Wynika to z faktu, że spełnienie wymagań środowiskowych jest niezbędne do rozpoczęcia wszystkich pozostałych przygotowań. Uzyskanie decyzji środowiskowej wydawanej po opracowaniu i przedstawieniu oceny oddziaływania na środowisko jest warunkiem otrzymania pozwolenia na budowę, a tym samym przystąpienia do realizacji projektu.

 

Jak w praktyce dba się o środowisko?

 

Dbałość o środowisko wiąże się ze stosowaniem odpowiednich technologii. Powszechną i wynikającą z przepisów środowiskowych praktyką jest wybór technologii BAT (Best Available Techniques), które w praktyce mogą przyczynić się do zmniejszenia wpływu prowadzonej działalności na środowisko. Wachlarz możliwości jest szeroki i zależy od specyfiki działania konkretnej firmy. W grę wchodzą zwykle kwestie właściwego oczyszczania powstających ścieków oraz emitowanych spalin, a także redukcja zapylenia, hałasu i zabezpieczanie używanych substancji przed przedostaniem się do wody, gleby lub powietrza. Wsparcie w zakresie przygotowania inwestycji od strony środowiskowej można uzyskać dzięki firmie KIK ECO LAB. Specjalizuje się ona w tworzeniu niezbędnej dokumentacji środowiskowej oraz uzyskiwaniu potrzebnych pozwoleń.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.