Artykuł sponsorowany

Fakty i mity na temat wyrobów foliowych

Fakty i mity na temat wyrobów foliowych

Wokół plastikowych toreb narosło sporo negatywnych opinii. Część z nich jest faktycznie uzasadniona, jednak wiele to półprawdy, uproszczenia i mity. Prawdą jest, że z roku na rok wzrasta ilość odpadów ze zużytych tworzyw sztucznych, jednak nie wszystkie opakowania foliowe mają destrukcyjny wpływ na środowisko. Jakie fałszywe przekonania krążą w społeczeństwie, a w co warto wierzyć?

Torby papierowe są lepsze niż foliowe

To bardzo powszechny mit, w który większość z nas wierzy. Już sam proces produkcji wyrobów z polietylenu jest dużo bardziej przyjazny środowisku niż, potocznie uznanych za „eko”, toreb papierowych. Po pierwsze, dlatego, że worki foliowe mają mniejszą objętość, w jednym transporcie da się ich przewieźć znacznie więcej, ograniczając tym samym emisję spalin. Ponadto, w procesie produkcji toreb papierowych woda jest pięćdziesiąt razy bardziej zanieczyszczana niż przy wyrobach z polietylenu. Zużywa także aż o 20% więcej energii.

Plastik długo się rozkłada

Nie da się ukryć, że tradycyjne foliówki zalegają w ziemi nawet 400 lat. Jednak, wraz z rozwojem technologii, zaczynają powstawać opakowania oksydegradowalne, które rozpoczynają proces rozkładu już podczas produkcji. Wynika to z faktu, iż podczas ich powstawania, zostaje zmieniona chemiczna struktura plastiku, w związku z tym, po wystawieniu na działanie promieni słonecznych i ciepła ulegają samozniszczeniu. Produktami końcowymi tej samo degradacji są woda, dwutlenek węgla i niewielka ilość biomasy. W dodatku zachowują wszystkie właściwości wyrobów z „tradycyjnego” plastiku.

Używanie wyrobów foliowych powinno być zakazane

Nie jest to do końca prawdą. W celu zmniejszenia szkodliwego wpływu polietylenu większość branż może używać ponownie przetworzonych folii w formie granulatu i worków foliowych z LDPE z recyklingu. FOL-PLAST Zawadka od lat specjalizuje się powtórnym przerabianiem odpadów poprodukcyjnych, powstałych w innych przedsiębiorstwach, zajmujących się tworzywami sztucznymi. Im większa jest świadomość społeczeństwa z zakresu postępowania z opakowaniami plastikowymi i recyklingiem, tym mniej odpadów będzie produkowane. Obecnie nie jest możliwa całkowita eliminacja wyrobów polietylenowych z użytku, można natomiast zarządzać nimi rozsądnie i szukać lepszych alternatyw.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.