Artykuł sponsorowany

Ekotrendy w konfekcjonowaniu

Ekotrendy w konfekcjonowaniu

Konfekcjonowanie towarów przeznaczonych do sprzedaży i wysyłki polega na ich pakowaniu i przepakowywaniu, by mogły bezpiecznie dotrzeć do klienta. Tak jak w innych obszarach gospodarki, branża konfekcyjna ewoluuje i ciągle się zmienia. Nie wystarczy więc już tylko ładnie zapakować produkt, bo coraz większy nacisk kładzie się również na to, czy dane opakowanie jest przyjazne środowisku. Jakie są zatem współczesne ekotrendy w konfekcjonowaniu?

Karton i tektura bardziej ekologiczne od plastiku

Jednymi z najbardziej popularnych opakowań są te wykonane z kartonu lub tektury, które odznaczają się dość dużą wytrzymałością i umożliwiają skuteczne zabezpieczenie produktów. Ponadto w niektórych opakowaniach kartonowych, takich jak kratownice, można przechowywać większą ilość przedmiotów. Kartony są też uniwersalne, ponieważ przechowuje się w nich produkty o różnym przeznaczeniu: od żywności i butelek z napojami po zabawki, sprzęt AGD i RTV, książki czy płyty.

Jednocześnie są one o wiele bardziej przyjazne dla środowiska niż opakowania plastikowe, ponieważ zazwyczaj powstają w ramach recyklingu. Tektura jest całkowicie biodegradowalna. Poza tym cechujące się trwałością opakowania z kartonu mogą być używane wielokrotnie. Rosnące oczekiwania klientów związane z ekologicznością zamawianych przez siebie towarów sprawiają, że coraz częściej producenci opakowań kartonowych wykorzystują kartony pochodzące z recyklingu.

Czy saszetki mogą być ekologiczne?

Plastikowe saszetki nie są powszechnie kojarzone jako opakowania przyjazne środowisku. Jednak od pewnego czasu coraz bardziej popularne są takie saszetki, które wykonuje się z surowców biodegradowalnych i ekologicznych. Są to tak zwane saszetki stick, dostępne między innymi w ofercie dostawcy opakowań FlexGroup. Ich biodegradowalność to skutek tego, że produkuje się je na bazie polimerów otrzymywanych ze źródeł odnawialnych, które po zużyciu są rozkładane przez mikroorganizmy.

W tym wypadku ekologia idzie w parze z jakością. Saszetki stick są bardzo wytrzymałe, a choć mają niewielkie rozmiary, to zarazem odznaczają się sporą pojemnością. Ich długość można też regulować, co jest szczególnie przydatne, gdy przedsiębiorcy zależy na dopasowaniu opakowania do ilości i gramatury sprzedawanego produktu.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.