Artykuł sponsorowany

Czy samochody elektryczne są ekologiczne?

Czy samochody elektryczne są ekologiczne?

Samochody elektryczne to jedne z najbardziej ekologicznych środków transportu. Te zeroemisyjne i zaawansowane technologicznie auta mogą stać się rozwiązaniem problemów z zanieczyszczeniem środowiska, uwalniając od konieczności spalania paliw płynnych w trakcie jazdy. Na czym polega ekologiczność samochodów elektrycznych?

Dlaczego samochody elektryczne są ekologiczne?

Wynika to przede wszystkim z różnicy między elektrykami a konwencjonalnymi samochodami. Ma związek z procesem przekształcania energii potencjalnej w kinetyczną. Samochód spalinowy przechowuje energię w formie chemicznej i uwalnia ją na skutek reakcji, jaka zachodzi wewnątrz silnika. Elektryczne auta, co prawda również magazynują energię chemiczną, ale uwalniają ją elektrochemicznie. Zastosowane akumulatory litowo-jonowe sprawiają z kolei, że proces ten przebiega bez spalania. Jest to równoznaczne z tym, że w trakcie jazdy nie zużywa się paliwa i nie zanieczyszcza powietrza CO2. Te innowacyjne samochody elektryczne mogą zrewolucjonizować rynek motoryzacyjny!

Jakie są zalety samochodów elektrycznych?

Pojazdy elektryczne to głównie wysoki komfort eksploatacji, a także umożliwienie znacznej redukcji kosztów utrzymania. Zakup takich samochodów to także bardzo przyjazne dla środowiska naturalnego wyjście, ponieważ silniki elektryczne pozwalają zmniejszyć emisję spalin. Do podstawowych zalet takich aut można zaliczyć z pewnością podwyższoną wydajność, niższą awaryjność, cichą pracę, łatwą obsługę, wysoką żywotność akumulatora, ustabilizowane koszty czy ekologiczny silnik. Możliwość zakupu aut zeroemisyjnych oferuje m.in. autoryzowany dealer samochodów elektrycznych Auto Krak, który dba o środowisko naturalne.

Czy na samochody elektryczne można uzyskać dofinansowanie?

Możliwość dopłaty do samochodu elektrycznego to kolejna zaleta, która przemawia za zakupem tych pojazdów. Jest to możliwe dzięki programowi dofinansowania „Mój elektryk”, który z założenia ma pomóc w obniżeniu emisji szkodliwych spalin. Z takiej pomocy mogą skorzystać osoby prywatne i prowadzące działalność, przedsiębiorcy czy instytucje. Można otrzymać wsparcie finansowe w maksymalnej kwocie 27000 zł pod warunkiem, że wartość pojazdu nie przekracza 225000 zł, a wnioskodawca zapewni minimum rocznego przebiegu 15000 km.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Polecane firmy

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.